» Scouts & Gidsen Tervant

Takken

De activiteiten bij Scouts en Gidsen Tervant gaan door per leeftijdscategorie en worden zo verdeeld in takken. De jongste tak zijn de kapoenen, daarna volgen kabouters en welpen, dan jong gidsen (yogi’s) en jong verkenners (jeevee’s) daarna gidsen en verkenners en tot slot de jins. Behalve de kapoenen en jins omvat elke tak 3 geboorte jaren en verlopen de activiteiten gescheiden. De kapoenen omvatten 2 geboorte jaren overeenkomstig met eerste en tweede leerjaar en is een gender gemengde groep. De jins zijn de afsluitende groep als lid overeenkomstig met het zesde middelbaar, zij bereiden hun op een speelse manier als lid voor om ook zelf leiding te worden.

Kamp

Scouts en Gidsen Tervant organiseert elk jaar een zomerkamp in de maand juli, dit kamp duurt 10 dagen voor alle takken behalve kapoenen, zij sluiten aan bij het kamp op de bezoekdag. Ook de jins vormen een uitzondering, in dit afsluitend jaar gaan zij op buitenlands kamp vanaf de bezoekdag. Op kamp wordt eten gekookt voor de jongste takken ( kapoenen, kabouters en welpen) door een geweldig team van kookouders. Vanaf jong gidsen en jong verkenners wordt er door de leden zelf gekookt op een hout vuur, en leren de leden zelf voor hun eigen eten zorgen, met hulp van hun eigen leiding.

Vonk

De vonk is het communicatiemiddel van onze scouts. Net als een vonk het vuur verspreidt, verspreidt onze vonk ons nieuws. U wordt maandelijks via de pagina van de tak op de hoogte gebracht van de activiteiten die de komende maand plaats zullen vinden. Dit kan op een speelse manier worden gebracht met behulp van een raadseltje.

Geschiedenis van Scouts en Gidsen Tervant

Dit onderdeel van de website is nog niet af. We werken er aan om alles zo snel mogelijk in orde te brengen.

Wij zijn ook nog volop op zoek naar informatie over de geschiedenis van Scouts en Gidsen Tervant, weet u nog belangrijke details data, of ontbrekende informatie, geef dan gerust een seintje!